logo-Regional-Jet-Center-RJC-kleur copy
Onderdeel van:
Innovatie

Het Regional Jet Center loopt voorop op het gebied van innovatie

Het Regional Jet Center loopt voorop op het gebied van innovatie. Van inspecties met drones tot de locatiebepaling van schade met augmented reality: wij doen er alles aan om ons onderhoud nog sneller, veiliger en efficiënter te maken.

Drone-inspecties

Het Regional Jet Center is continu op zoek naar manieren om u een nog betere, snellere en veiligere service te bieden. Het onderzoeken van de inzet van een geautomatiseerde drone bij blikseminslaginspecties is er daar een van. Daarmee zouden we uw hele vliegtuig na een blikseminslag kunnen controleren op schade en vervolgens de benodigde documentatie kunnen leveren. Waar dit intensieve proces gemiddeld genomen tot zes uur in beslag neemt, kan een drone, voorzien van slimme software, de grondtijd terugbrengen naar een uur. We kijken ernaar uit deze technologie bij het RJC te implementeren! 

Onderhoud 4.0

Het Regional Jet Center is altijd bezig met innoveren en evolueren, want het onderhoud van de toekomst begint vandaag. Wij kijken graag vooruit door te investeren in innovatieve digitale technologieën die onze diensten optimaliseren en efficiënter maken. Zo maken we grote stappen op het gebied van predictive maintenance: met behulp van data kunnen we voorspellen wanneer zich een storing zou kunnen voordoen. Vervolgens kunnen we bijtijds onderhoud verrichten, want voorkomen is beter dan genezen. Met deze werkwijze zorgt het Regional Jet Center ervoor dat u niet voor onverwachte verrassingen of kosten komt te staan.

Elektronische handtekening

Het Regional Jet Center is een van de eerste bedrijven binnen de branche die het elektronisch aftekenen en vrijgeven van uitgevoerd werk heeft geïmplementeerd. De digitale handtekening is in naleving met de Advanced Electronic Signature in overeenstemming met Article 26 of Regulation (EU) No 910/2014. Onze maintenance staff tekent digitale onderhoudsdocumentatie af met een pincode of vingerafdruk. Een papierloze, milieuvriendelijke oplossing, die de administratielast terugbrengt tot een minimum en de grondtijd van uw vliegtuigen verder verkort. Naast de elektronische sign-offs kan de elektronische handtekening worden gebruikt om een digitaal Certificate of Release to Service (CRS) in e-Techlogs te verstrekken.

Augmented Reality-oplossingen

Het Regional Jet Center loopt als MRO in de luchtvaart voorop in het toepassen van nieuwe technologie. We werken nauw samen met partners als Apple om technologie in te zetten voor efficiënter onderhoud. We experimenteren volop met nieuwe technologie zoals augmented reality en stellen ons ten doel hiermee processen te verbeteren, zodat we u de snelste service kunnen bieden. Onze damage assessment applicatie is daar het eerste voorbeeld van. Daarmee verkorten we schade-inventarisatie van drie kwartier naar 1 minuut. Ook onderzoekt het Regional Jet Center de mogelijkheden van spraak- en beeldherkenning en artificial intelligence.

Digitaal archiveren

Het Regional Jet Center werkt graag efficiënt. Daarom is ons onderhoudssysteem (AMOS) direct gekoppeld aan ons digitale archief Flydocs. Zodra onze monteurs hun administratie digitaal hebben afgehandeld en een elektronische handtekening hebben geplaatst, wordt het onderhoudsdossier automatisch opgeslagen in het slimme archief. Hierdoor beschikken we over digitale replica’s van al onze onderhoudsdossiers. De dossiers zijn overzichtelijk opgeslagen en zijn dus gemakkelijk te raadplegen. Dit vereenvoudigt de administratie, zodat we u nog sneller van dienst kunnen zijn bij uw aanvragen. Bovendien is deze papierbesparende oplossing beter voor het milieu.

3D Borescope-inspecties

Met behulp van een borescope inspecteert het Regional Jet Center de binnenkant van een motor of APU tot in detail om de conditie ervan vast te stellen. Onze moderne borescopen leggen de binnenkant van de motor of APU in 3D vast op foto en video. Met de geavanceerde software kunnen we vervolgens de breedte, lengte en diepte van eventuele beschadigingen tot op de honderdste millimeter inzichtelijk maken en u weloverwogen informeren of een schade binnen of buiten de limieten valt. Uiteraard adviseren we u ook over de te nemen vervolgstappen.